Reklamasjon
Retten til å reklamere ved forbrukerkjøp.
Kontakt din forhandler først
Ved eventuelle feil eller mangler ved produktet, gjelder reklamasjonsretten ved forbrukerkjøp ifølge Forbrukerkjøpsloven i inntil 5 år etter leveringsdato. Reklamasjoner stilles normalt til Toshiba-forhandleren som solgte anlegget. Hvis forhandleren ikke i er drift lenger, f.eks. som følge av konkurs, kan forbrukerkunden reklamere mot bakenforliggende ledd i salgskjeden som beskrevet i Forbrukerkjøpsloven § 35.
Reklamasjonsretten i 5 år gjelder for salg til privatpersoner. For salg til næring gjelder Kjøpsloven eller egne avtaler.
Reklamasjonsretten gjelder ikke ved
- Skader som er påført produktet etter igangkjøring.
- Problemer som skyldes feilaktig installasjon eller bruk av varmepumpen, manglende vedlikehold eller tilsyn ifølge instruksjoner i brukermanual eller instruksjoner gitt av installatør.
- Reparasjon utført av usertifisert personell og/eller ved bruk av uoriginale deler.
- Slitasje eller feil som skyldes påvirkning av salt.
- Midlertidig driftstans eller skader som skyldes spesielle værforhold.
- Forringelse som skyldes normal slitasje utenfor lovfestet reklamasjonsfrist eller utenfor eventuell forlenget reklamasjonsfrist gitt i avtale med importøren ABK-Qviller.
- Produkter solgt utenom offisiell salgskanal i Norge.
- Eventuelle skader på bygningskropp, følgeskader av enhver art samt tredjemannsinteresser.
- Problemer som oppstår etter demontering/remontering av varmepumpen.
Utvidet trygget med forsikring på varmepumpe
Visste du at du kan forsikre varmepumpen i opptil 16 år? De første 5 årene etter at varmepumpen er montert er dessuten kostnadsfritt – du får en utvidet garanti!